استان های تحت پوشش ما

برخی مشکلات جاروبرقی ال جی 

خرابی ها و مشکلات متداول در تعمیرات جاروبرقی ال جی

جاروبرقی یک وسیله کاربردی است که نقش زیادی در پاکیزگی محیط زندگی دارد که امروزه در مدل ها و برندهای مختلف در بازار یافت می شود. اگرچه شرکت ال جی در زمینه تولید جاروبرقی از پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا بهره گرفته و مدل های مختلفی از جاروبرقی را با امکانات و قابلیت های مختلف عرضه نموده است، اما گاهی ممکن است این دستگاه دچار مشکلاتی شود که نیازمند رسیدگی به موقع از طریق تماس با مراکز تعمیرات ال جی یا تعمیرگاه های مجاز لوازم خانگی است. از جمله رایج ترین مشکلاتی که استفاده کنندگان از جاروبرقی های LG ممکن است با آن مواجه شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تعمیرات جاروبرقی ال جی

خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی ال جی

یکی از شایع ترین ایرادات در جاروبرقی های ال جی، خاموش شدن ناگهانی دستگاه حین کار می باشد. این مشکل ممکن است برای شما کمی دلهره آور باشد، زیرا ممکن است شما فکر کنید که موتور دستگاه سوخته است. اما باید بگوییم که علت خاموش شدن ناگهانی دستگاه، تنها این مورد نیست، بلکه ممکن است که یک ایراد کوچک در دستگاه وجود داشته باشد و با یک تعمیر ساده مشکل دستگاه شما بر طرف شود. به عنوان مثال از علل خاموش شدن دستگاه، می تواند خرابی سنسور حرارتی ( سنسوری که دمای موتور را اندازه گیری می کند )، نوسانات برق، قطع شدن ناگهانی برق، جدا شدن دو شاخه از پریز برق، خرابی موتور، نیم سوز شدن موتور، داغ شدن بیش از حد ترموستات، داغ شدن بیش از حد موتور ( جهت جلوگیری از سوختن موتور دستگاه خاموش می شود )، پر بودن پاکت دستگاه، کثیفی فیلتر های هوا، انسداد لوله خرطومی و لوله تلسکوپی دستگاه و… اتفاق افتاده باشد

سر و صدای زیاد جاروبرقی ال جی

خیلی اوقات بسیاری از مصرف کنندگان جاروبرقی بعد از گذشت حدود یک سال، از سر و صدای زیاد دستگاهشان نا راضی هستند. اما شما می توانید با رعایت چند نکته ی ساده از ایجاد این مشکل جلوگیری کنید. در صورتی که دستگاه شما سر و صدای زیادی دارد، لازم است تا مواردی از قبیل فیلتر های هوا، پاکت جاروبرقی، خرابی موتور، خرابی فن موتور، خرابی بلبرینگ و… بررسی شوند. اگر فیلتر هوا کثیف باشد، موتور جاروبرقی مجبور است تا برای تمیز کردن، بیش از حد کار کند و در نتیجه داغ می شود و همین موضوع می تواند ایجاد سر و صدا کند. بنابراین لازم است تا فیلتر ها را هر دو ماه یک بار تمیز کنید و یا این که باید آن ها را تعویض کنید. همچنین پر بودن کیسه ی دستگاه را نیز بررسی کنید. در صورت پر بودن کیسه، لازم است تا آن را تمیز کنید و یا این که اگر کیسه یک بار مصرف است، باید آن را تعویض کنید. همچنین لازم است تا موتور نیز بررسی شود.

کم بودن مکش جاروبرقی ال جی

گاهی ممکن است که احساس کنید آشغال ها آن طوری که باید جمع نمی شوند و در واقع متوجه می شوید که مکش جاروبرقی ضعیف است. در این صورت لازم است تا مواردی از قبیل فیلتر ها، پاکت جاروبرقی، انسداد لوله خرطومی و لوله تلسکوپی، انسداد پارویی، انسداد مخزن تهویه، نیم سوز شدن موتور و… بررسی شوند. این موارد، جزء مهم ترین موارد در رابطه با کاهش مکش دستگاه می باشند.

جمع نشدن سیم جاروبرقی ال جی

گاهی شما دکمه ی سیم جمع کن را فشار می دهید، اما دستگاه سیم را اصلا جمع نمی کند و یا این که تنها تا یک حدی سیم را جمع می کند. جمع نشدن سیم، بخاطر خرابی دکمه ی سیم جمع کن و یا خرابی خود سیم جمع کن اتفاق می افتد. در این صورت لازم است تا این دو مورد بررسی شوند و در صورت خرابی سیم جمع کن، لازم است تا این قطعه تعویض شود.

روشن نشدن جاروبرقی ال جی

روشن نشدن دستگاه ممکن است که بنا به دلایل مختلفی اتفاق افتاده باشد. از علل روشن نشدن جاروبرقی ال جی می توان به مواردی از قبیل نبود برق در پریز برق، خرابی دو شاخه دستگاه، معیوب بودن کابل رابط دستگاه، خرابی سیم جمع کن، خرابی کلید قطع و وصل، سوختگی رله، خرابی مدار موتور دستگاه، سوختگی خود موتور و… اشاره کرد.

چه موقع جاروبرقی ال جی به تعمیر نیاز دارد ؟

  • زمانی که جاروبرقی شما اصلا روشن نمی شود.
  • زمانی که مکش دستگاه بسیار ضعیف است.
  • زمانی که سیم جمع کن، سیم را جمع نمی کند.
  • زمانی که دستگاه دارای سر و صدای زیاد و غیر عادی می باشد.
  • زمانی که برس دستگاه نمی چرخد.
  • زمانی که دستگاه به صورت ناگهانی خاموش می شود.
  • زمانی که موتور جاروبرقی سوخته است.
  • زمانی که بدنه یا قطعات دستگاه شکسته است.
  • زمانی که از جاروبرقی ال جی بوی سوختگی به مشام می رسد.
  • زمانی که دستگاه بیش از حد داغ می شود.
  • زمانی که دور موتور دستگاه، کم یا زیاد نمی شود.

نکات مهم در استفاده و نگهداری از جاروبرقی ال جی

به منظور افزایش کارایی و بالا بردن عمر جاروبرقی ال جی توصیه می شود نکات زیر را در هنگام استفاده از دستگاه رعایت کنید:

  • کیسه جاروبرقی را به طور مرتب تخلیه کنید.
  • مطمئن شوید که سر لوله جاروبرقی با آشغال مسدود نشده باشد.
  • به طور مرتب فیلتر دستگاه را تعویض و یا تمیز کنید.
  • آشغال ها، کرک ها و موهایی را که دور برس جاروبرقی جمع می‌شوند مرتب تمیز کنید.
  • از جاروبرقی به صورت مداوم و چند ساعت پشت سر هم استفاده نکنید.
  • آشغال های بزرگ را با جاروبرقی جمع نکنید این کار ممکن است باعث گرفتگی لوله و یا خرطومی دستگاه شود.
  • دستگاه را به صورت ناگهانی به این طرف آن طرف نکشید. این کار می تواند باعث پاره شدن پرده جاروبرقی شود.

شما عزیزان جهت تعمیر جاربرقی ال جی خود با سایت تعمیرچی (ریپیر724) تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان کارشناسان ما در محل حاضر شوند.